2012. február 16., csütörtök

Gasztro Mix Karob táblás

Engedtessék meg, hogy én csak „karob csodaként” aposztrofáljam e terméket! Olcsónak épp nem mondható ez a csokiszerű élelmiszer, de legalább VEGÁN és 100 %-ban növényi eredetű, ahogy a csomagolás első oldalán kiemelve látható.

Nézelődök a bioboltban, amikor egyszer csak meglátom a csokit. „Pfu, valami tuti biocsoki, nézzük csak meg!” – gondolom magamban. Közelebb lépve aztán megláttam, hogy miről is van szó. Kapható mogyorós és narancsos változatban. Én ez utóbbit választottam, mivel egyébként szeretem a jó narancsos étcsokikat.

Növényi eredetű, mert nincs benne pl. tejpor, mint mondjuk egy gonosz tejcsokiban. Emellett még Vegán is (ami számomra ugyanazt jelenti, de a redundancia a legjobb marketing eszköz, mint tudjuk), így duplán egészséges. Nekem legalábbis abszolút ezt sugallta.

Többen kóstoltuk e prédát. Volt, aki még sosem hallott róla, így örült az új szerzeményemnek. Nem tudom, más, hogy van ezzel? Ismerik-e egyáltalán? Jó-jó, aki járatos csokiberkekben, vagy vegán biztosan tudja mi az a karob, de azért az átlag csokimajszolók nem hiszem, hogy ismerik a kifejezést.

A karob a Szentjánoskenyérfa (Ceratonia siliqua) terméséből őrléssel nyert por. Mellesleg a karát szó is ennek arab nevéből származik, a magjai olyan egyformák, hogy ezzel tartották számon az arany értékét. A karobból készült termékek a kakaóval szemben nem tartalmaznak olyan ártalmas anyagokat, mint a glutén (az erre érzékenyeknek valóban ajánlom a karobport), a koffein és a teobromin. (Tény, pl. a kutyáknak adott sok csoki nem jó, mert nem tudják lebontani a teobromint, ezért az rohamokat idézhet elő bennük.) További előnyei a karobnak: magját nem kell erjeszteni (kisebb mikrobiológiai veszély), csak főzik, vagy pörkölik. Természeténél fogva édesebb, mint a kakaó (több szénhidrátot tartalmaz!), ezért kevesebb cukrot kell hozzá adni. 3x több Ca-mal bír, 3-ad annyi kalóriát és 17x kevesebb zsírt tartalmaz, ahogy ebben az okos cikkben olvastam (gilead). Magasabb a B-vitamin tartalma is. (Csak zárójelben jegyzem meg a kakaóban ellenben több a niacin, az E-vitamin, a vas, a cink és a foszfor.) Általában bioként kerül forgalomba! Ezért nevezem én csodaszernek.

Megvettem, hazavittem, barátokkal megkóstoltam és a benyomásainkat most megosztom másokkal is.
Matt, nem ragadós felületű, mély barna színű. A felületén morzsalék, kráterek sora, a Hold is megirigyelné. Roppanni nem roppan, de nem is hiányzik. Narancsos, fás illatú. A narancs nagyon intenzív, mint egy szaloncukorban. A szájban az eleinte ragacsos gumóvá váló massza egyszer csak hirtelen szétolvad. Olyan, mintha krétaport rágcsálnánk. Lenyelés után egy lepedékréteg marad a nyelvünkön. Ennek oka az összetevőkben keresendő, nem a karobtól van. A narancshéjszemcsék kemények.
Összetevők: karobpor, finomítatlan nádcukor (idáig rendben), PÁLMAZSÍR, kakaóvaj (ez  gluténmentes?), Bourbon vanília, kukoricatejpor. A pálmazsír állítólag az egyik legnagyobb mértékben tartalmaz telített zsírokat, olvassuk csak ezt el (Natursziget)!

Már nem tudom, mi igaz, mi sem az élelmiszereket illetően, mert minden nap másról derül ki, hogy épp az az ártalmas ránk nézve, amit eddig egészségesnek hittünk. A tény, az tény: összehasonlítottam több csokival ezt a táblást. Ennek volt a legnagyobb a kalóriája az összes közül (577 kcal/100 g)!

A cél jó, csak az oda vezető út nem a legtökéletesebb.

Minőség: átlagos

Megvásárolható: Életház Biobolt
100 g/ 825 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése