2012. november 9., péntek

Milka Alpine Milk Chocolate

Lassan lejár az első éve a blognak és én csak most szembesültem azzal a ténnyel, hogy még egy Milka csokoládét sem elemeztem. Tömegtermelésű, de igen kedvelt, sőt, sokak szemében ez „A csokoládé”.

Ahogy ez a Milka honlapján olvasható, története az 1826-ban, Svájcban alapított Suchard cég múltjával szorosan összefonódik, bár a márka hivatalos bejegyzésére 1901-ben került csak sor, Berlinben. A név a tej és a kakaó német megfelelőjének kezdőbetűiből tevődött össze, és már ekkor lila színű csomagolás borította. A lila tehén azonban csak 1973-ban került a csomagolásra. Érdekes adat, hogy itthon csak 1991-ben kezdték el forgalmazni. Akkoriban tényleg ez volt „A csokoládé”.

Most a Kraft Foods égisze alá tartozó Milka márka termékei igen széles palettán mozognak. A Milka reklámjai többnyire az „igazi tejcsokoládé”-jelleget hangsúlyozzák, ezért is választottam ezt a tejcsokoládét.

Ez, ahogy a csomagoláson szerepel, egy alpesi tejcsokoládé 30 % kakaótartalommal és 45 % habos kakaókrém töltelékkel. A csomagolása a jól ismert megjelenési formát hordozza. A csoki színe őzbarna, egész fényes, de nem selymes tapintású. Nem roppan (nyilván), törésvonala sem egyenletes. Vékony kéreg, belül pedig a krém látható.

Illata nugátos, tejszínes. A szájban finoman olvad. Az ízek már érdekesebbek. A tejcsoki kicsit „műízű” (ezt nem tudom másként leírni). A krém rész jobb, pici kesernyésség is érződik benne, ami a tejcsoki édeskés ízeit jól ellensúlyozza. Ízben is nugátos. Ha ezt a krémet egy nápolyiba töltenénk, egész jó lenne.

Nem hosszú lecsengésű, ami marad, az egy kis füst, sok cukor és az a fura íz, amit a tejcsokikérgen is éreztem. Összességében nem rossz, a tejcsoki minőségén kéne változtatni.

Az elemzés után rápislantottam az összetevőkre, amiben a mogyorómassza és az aromák kevésbé illettek a képbe.

Minősége: átlagos (+)


Megvásárolható: Spar
100 g/ 265 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése