2012. március 1., csütörtök

Pacari Los Rios

Pacari, annyit tesz, „természet” quechuául, azaz az ecuadori bennszülött nyelven. A Pacari cég igényességét mutatja, hogy, ha végig szeretném zongorázni, mi teszi őket a világ egyik legkülönlegesebb csokoládé készítőjévé, akkor hosszasan ecsetelhetném. Csak néhány közülük: kizárólag Arriba Nacional kakaóbab-fajta felhasználásával készülnek termékeik, organikus termelésből származnak a kakaóbabok, „bean to bar-ok” (azaz maguk által termelt kakaóbabból a teljes feldolgozást saját kézben tartó csokoládé készítés jellemzi őket), csokijaik kosherek, gluténmentesek és a kíméletes, alacsony hőmérsékleten végzett feldolgozási technológiájuk révén még antioxidánsokban is gazdagok.

Ez a csokoládé „single region”, azaz nem terület, hanem termőhely-szelektált. Ecuador őserdők által körülölelt Los Rios régiójából származik. A régióból származó kakaó sajátos ízjegyeit a virágosság és a gyümölcsök jellemzik. 72 % kakaótartalommal bír. Mély barna színű, de nem feketés árnyalatú. Felülete sima és matt, de nem opálos. A csomagolásban apró morzsák láthatók (nincs benne hozzáadott kakaóvaj, így vélhetően szárazabb állagú, egyébként szójamentes is, helyette napraforgólecitinnel készült). Roppanása tompa. Illata intenzív. Pörkölési aromák: kávé, karamell, tölgyfaforgács jön elő belőle.

A szájban nem olvadékony, nem behízelgő, de nem is várom el tőle. Pont annyira olvad, hogy lassan-lassan adagolja a zamatokat a szánkba. Viszont jobban roppan, mint törve! Íze markáns, savas. A csersavak odateszik magukat, de cseppet sem bántanak. A mély kakaóízt, mák, őrölt paprika, napraforgó mag egészíti ki. Érdekes módon, nem hosszú lecsengésű. Ami marad, az némi csersav, egy kevés citrusosság és egy kellemes selymes érzet. Tudom, ez mintha ellentmondás lenne, de valahogy mégis ez jellemzi.

Forrás: http://thecostaricanews.com/
Nem bírtam ki, mielőtt befejeztem volna a kóstolást, megnéztem a honlapjukon a csoki leírását. Éreztem benne még valamilyen gyümölcsösséget, de nem tudtam hova tenni. Íme, hát meg van: guanábana! Ez nekem mért nem jutott eszembe? Elővettem a jó öreg Terebess Gyümölcskalauzt és most már sokkal okosabb vagyok. Guanábana egyenlő Tüskésalma. Dél-Amerika északi részén honos, édes-savanykás gyümölcs, amit általában juice-ként fogyasztanak. Itt az ideje, hogy megkóstoljak egy ilyet is, szívesen fogadom a felajánlásokat Tüskésalma tekintetében! Különleges csokoládé az biztos, de a rövidsége miatt nem varázsolt el.

Minőség: nagyon jó

Megvásárolható: Csokoládénet
50 g/ 1100 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése