2012. május 16., szerda

J. D. Gross Mousse au Chocolate Feinherb Dark

A J.D. Gross a Lidl saját minőségi csokoládé márkája. A pralinéktól a tej-, étcsokikon át mindenféle termékük van.

Ajándékba kaptam ezt a csokoládét, de ugyanúgy próbálom értékelni, mint bármilyen más, adott esetben, akár sokkal drágább (bár lévén, hogy ajándék, így nem is tudom a pontos árát, csak elképzeléseim vannak) csokoládét. A Lidl-t még a Németországban töltött szép „diákhónapjaim” tapasztalataiból ismerem, érdekes, itthon még egyben sem voltam, így csak a német árakra emlékszem. Ez alapján gondolom, hogy ennek a csokoládénak az ára jóval alacsonyabb lehet, mint egy kézműves prémium kategóriás terméké.

Első blikkre kicsit meglepődtem a csoki méretén (160 g), de gondoltam „itt a dőzsölés” ideje. Aztán annyira elmerültem a feliratok értelmezésében: „J.D. Gross, Mousse au Chocolate Feinherb, Dark, Genuss Deluxe Exlusive…, hogy gyakorlatilag a nyelvi kavalkád teljesen elvonta a figyelmem arról a tényről, hogy ez bizony nem egy táblás csokoládé. Ezzel csak akkor szembesültem, amikor kibontván az elegáns, de kicsit nekem már „sok” csomagolást, látnom kellett, hogy igényesen becsomagolt kis rudacskák alkotják valójában ezt a terméket.

Sebaj, ez azért nem szegte kedvem.. A csokoládé 56 %-os kakaószárazanyag-tartalommal bír. A kérgen belül pedig egy habos csokoládékrém található (38 %-os arányban).

A kéreg megjelenése mindazon túl, hogy szépen mintázottak a „részegységei” a márka címerével, kicsit ragadós, kakaóvaj-kiválásos. Látszik, hogy anno azért volt némi fénye a csokoládénak, de ez mára elhalványult kissé. Illata közepesen intenzív. Fahéj, pörkölési jegyek és amolyan igazi, mély kakaós felhang jellemzi.

Tompán roppan, aránylag megfelelő törésvonallal, nem morzsálódik, és megkóstolva nem is szemcsés. Olvadékonysága, mind a külső rétegnek, mind a habos résznek, jónak mondható. Íze azt a nagy bögre kakaót juttatja eszembe, amit kiskoromban reggelire előszeretettel fogyasztottam, persze a Nesquick változatban. Ízében még egy kis mézet és karamellt is éreztem, de csak halványan. Kesernyés-kakaós érzet nem jelentkezett, savak sem, viszont még sem véltem úgy, hogy túl édes lenne. Hossza közepes, mogyis-kakaós lecsengésű.

Nem komplex, nem krémes, nem bonyolult, de alapvetően egy jó csokoládé, tiszta ízekkel. Ami fura volt nekem az a mogyoróvelő-tartalma. Ennyire szeretjük mi annak az ízét, hogy be kellett kicsit csempészni ebbe a csokoládéba is?

Minősége: jó

Megvásárolható: Lidl
160 g/ passz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése