2012. március 22., csütörtök

Heidi Grand’Or Dark and Hazelnuts

Kicsit utánanéztem ennek a csoki márkának, mert rövid időn belül több barátomtól, ismerőstől, sőt az interneten is hallottam/olvastam róla, és kíváncsi voltam kik is készítik, mit is kellene tudnom Róluk.

Lássuk csak! A gyárat 1993-ban alapította Bukarest környékén egy svájci úriember, Rudolf Laederach és két befektető társa. 1996-ban készült el az első táblás csokijuk, előtte csokoládé-és mogyorókrémet készítettek svájci alapanyagokból. 2002-ben megjelent az első Heidi étcsokoládé, amelynek egy (illetve egész pontosan 4!) változatát most meg is kóstoltam!

A csomagolása ízléses, a csoki képe étvágygerjesztő, a kíváncsiság mellett ezért is vettem meg! A védőfóliából kihámozva előkerül a kissé matt tábla, a kockákat a cég neve és virágmintás logója felváltva díszíti. Dekoratív és látványos megoldás.

A mogyorók eloszlása nem egyenletes, de mennyiségük megfelelő, és enyhén átsejlenek a csoki hátoldalán is. 50% kakaótartalom mellett kifejezetten jól roppan és a törési felszíne is szép egyenletes.

Illata először elég kesernyés, de emellett intenzív, mély kakaó aromák is fellelhetőek. Ahogy telnek a percek, kinyílik, és enyhe virágillat jelenik meg. Próbáltam rájönni milyen virág lehet, de sajnos nem tudtam beazonosítani. Természetes vaníliát tartalmaz, amit nem igazán találtam meg az illatában.

A csoki részt külön kóstolva cukor túlsúlyt tapasztaltam, eleinte egyáltalán nem keserű, ami az illata után kicsit meglepő. Aztán előbukkan egy kis savanykás, fanyar íz, a végén pedig csak találkozunk egy kis keserű fuvallattal is.

Jöhet a mogyoró, na végre, már alig várom! Bevallom őszintén, ez a rész a gyengém…és ebben az esetben nem is csalódtam, a szemek finomak, ropogósak, és enyhén karamellizáltak, de ezt fel is tüntették a csomagoláson. A csokoládéval együtt is finom, de nem javít rajta, nem emeli a minőségét. Nem tapasztaltam vegetális-mogyis jegyeket az összhangban, inkább savanykás lett. Zamata közepesen hosszú lecsengésű.

Számomra kellemes meglepetés volt kóstolni ezt a kevésbé ismert csokoládét, ár/érték aránya mindenképpen figyelemreméltó!

Minőség: jó

Megvásárolható: Ázsia Center
100 g/ 350 Ft
A terméket jellemezte: Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése