2014. január 19., vasárnap

Dolfin Sencha teás tejcsokoládé

Au Lait au Thé Vert Sencha du Japon Chocolat, csak, hogy pontosítsam a nevét e csokinak. A belga csokoládék közül a Dolfin az egyik kedvenc márkám. A csokik finomak, változatos ízesítésűek, a megjelenésük pedig tetszetős. Ez a tábla egy kevésbé szokványos ízvilággal próbál az ember lelkére hatni.

Ha csak a csomagolás alapján kellene választanom a Dolfin csokik közül, akkor ez biztosan a befutók között lenne. Zöld színeivel a teáskannával egy baráti teázgatás pillnatait idézi fel bennem. Mivel szeretek teázni -még, ha kevésbé vagyok is szakértője- a nyugodt, pár perces kikapcsolódásnak mindenképp híve vagyok. Így felkeltette hát e csoki az érdeklődésemet, amint megpillantottam.

A sencháról röviden csak annyit, hogy nagyon szeretem. (Valahol azt olvastam róla, hogy ideális teaféleség kezdőknek, na itt tartok én!) Na, jó ennél azért többet is érdemes róla tudni. A japán gőzölt és sodort zöld tea vitaminokban és polifenolokban gazdag, tisztító, méregtelenítő hatású. Érdemes tehát étkezések után fogyasztani. Tömören ennyi e tea titka, részletesebben pedig ezen az oldalon lehet olvasgatni róla.

Visszakanyarodván a kóstolásra várakozó csokoládéhoz, immár belekukkantok, a számomra csak „dohánytasakként” aposztrofált csomagolásba. Levetkőztetve a csokit, rögtön szétperegnek az apró morzsái. Mintázata megegyező a többi Dolfin-csokival. Felülete kissé tapadós. Nem roppan, nem fényes, de ezt egy 32 %-os tejcsokiról nem is nagyon feltételeztem.

Illata pompás. A zöld tea teljesen összeforr a tejcsoki illatával. Édeskés, virágos, teás és tejes egyszerre. Nem olvadékony, sőt, a fogaim között kicsit ragadósnak is tűnik. A teadarabkák révén pedig szemcsés az érzet, de ez nem okoz gondot. Ízében az illat jellegzetességeit még a nem durva, de érezhető kesernyésség (ami jelen esetben egyértelműen a teából és nem a csokiból jön) is kiegészíti. A sencha édes és kesernyés, lágy és mégis markáns ízeit jól visszaadja, helyenként bevillanó füstösséggel.

Jól esik falatozgatni belőle, csak egy kicsit lenne olvadékonyabb a csoki, akkor még inkább felmagasztalnám!

Minősége: jó (+)

Megvásárolható: jócsoki.hu (Ráday utcai Csokibolt)
70 g/ 950 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése