2013. december 15., vasárnap

CsoKiss tejcsokoládé mogyoróval, áfonyával

Amikor megláttam ezt a csoki manufaktúrát a VeszprémiCsokifesztiválon, bevallom arra gondoltam, „íme egy újabb tudjuk, milyen utánzat”. Az elején gyorsan tova is siklottam mellettük, aztán mégis elcsábultam, mert megláttam, hogy van egy fairtrade csoki is a tarsolyukban. Nálam ez volt a vonzerő. Ha már abból vettem, akkor gondoltam, legyen a „szórtból” is egy. Most ezt jellemzem először, aztán jön majd a fairtrade is.

Amit megtudtam a CsoKissről (figyelem, nem keverendő a Chokiss márkával!), hogy Dunaújvárosban készítik prémium táblás csokijaikat és különleges megjelenésű bonbonjaikat, amelyekért egyébként már a Magyar Kézműves Remek-díjat is elnyerték. Ezutóbbiakat még nem kóstoltam, de ami késik, nem múlik.

A csoki csomagolása lila színben és picit engem a Bobojka megjelenésére emlékeztető mintázatban pompázik. Nyilván nagyon dekoratív és vonzó a sok-sok gyümölcs látványa, ami a kis tábla „ablakán” kacsingat ránk. A 35 %-os tejcsokoládé hátoldalát 7 % törökmogyoró, 4 % törtmogyoró és szintén ugyanennyi szárított vörösáfonya díszíti és gazdagítja. A tábla színén látható kakaóhüvely és levelek formája szintén nagyon tetszetős.

A csokoládé egész fényes, kicsit ragadós felületű. A csoki nem morzsás, csak a sok gyümölcs hullik le a tábláról. Nem érdemes nagyon telehinteni velük, mert a felesleg úgyis lepereg.

Jól olvadó a csoki és ízében arányos az összetevők karaktere a tejcsokiéval. Pörkölési jegyek érezhetők, elsősorban a magvaknak köszönhetően. Szerencsére kevésbé édes, az áfonya savassága nagyon jól kiegyenlíti a többi alkotó édeskés jegyeit. A törökmogyoró finom, a tört kevésbé tűnik jól pörköltnek. A tejesség jól érezhető, de nem túl intenzív a csokiban.

Édes csemege, jó arányokkal.

Minőség: jó (+)

Megvásárolható: CsoKiss

30 g (a doboz elején 50 g látható!)/ 750 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése