2013. október 2., szerda

Anthon Berg Extra Dark

A dán csokoládék kevésbé bírnak akkora presztizzsel, vagy legalábbis akkora hírnévvel, mint a francia, az olasz, a belga, a svájci csokik. Épp ezért én már rég óta szerettem volna megkóstolni az Anthon Berg táblás csokikat. Eddig csak a gyümölcsös-marcipános desszertjeikkel kerültem szorosabb kapcsolatba, de most elérkezett az ideje, hogy egy prémium terméket is magamhoz vegyek a patinás 1884-es alapítású cégtől, amely nem mellesleg a dán királyi család beszállítói között is előkelő helyet foglal el.

Ha már prémium, akkor kezdjük is mindjárt a 81 %-ossal! Tudom-tudom, a minőség nem feltétlen arányos a kakaótartalommal, de azért az biztos, hogy e tábla minősége majd sok mindent elárul a cég felfogásából.

A csomagolás praktikus. Hűvös eleganciával, precíz, tudatos feliratozásokkal kínálja a csokoládét. A csokis-kakaóbabos kép színvilága jó-megnyerő, a többi részen viszont nekem kicsit sok a fekete. Az infókból azonnal kiderül a kakaótartalom (81 %), hogy fairtrade keresekedelemből származik (mint az a részletes leírásnál olvasható, Ghánából) a csoki. Manapság egyre többen keresik az ilyen termékeket, így nemcsoda, hogy többször is kihangsúlyozzák ezt a dobozon.

A hátoldalon komplett jellemzés olvasható, a magas kakaótartalomból fakadó kesernyésebb ízektől a szilva, a dió, a fekete bogyósok zamatain át a krémes kakaóvajtartalomig. Nekem, akkor már nincs is semmi teendőm itt.

Na, jó, azért kicsit kivesézem én is, mert kíváncsi vagyok rá nagyon. Színe középmély barnás, kis vöröses bemosódással. Mélyebb színt vártam volna a magas kakaótartalom alapján, de, mint tudjuk ez nem feltétlen követelmény, illetve nem mindig van így (pl. babfajtától is függ). Szépek a kockák felületén a márkanév A-jának ívelődő vonalai.

Fénye már nem a régi, kicsit morzsás is a felülete, de azért sima a tapintása és nem olvadós, nem ragadós. Roppanása inkább tompa.

Illata fűszeres-paprikás-szedres. Egész gazdag -sokat sejtető. Nem olvad el könnyedén a szájban, sőt még inkább száraznak-keménynek is hat. Forgatni kell, hogy felszabaduljanak az ízek. Határozott kesernyéssége sajnos gyorsan felülírja az alighogy kibontakozó finom pörkölési jegyeket. Kár ezért. Persze sejtettem, hogy cseranyagai odateszik majd magukat, de reméltem, hogy csak később, vagy csak kevésbé.

A fent említett szilvás ízt inkább csak a lecsengésében vélem felfedezni. Eléggé szárít azonban ahhoz, hogy élvezni is tudjam, az egyébként általam nagyon is kedvelt szilvásságot. Talán, ha több kakaóvaj lenne benne és azt a bizonyos krémességét jobban érezném, akkor könnyebben belopta volna magát a szívembe. Az is lehet, hogy túlzottan elfogult vagyok, mert nagyon szeretem a ghánai csokikat, és ez alapján többet vártam volna, eleganciában és nem aromastruktúrában, mert azzal nincs gond most sem.

Minősége: jó

Megvásárolható: jocsoki.hu (Ráday utcai Csokibolt)
100 g/ 1270 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése