2013. február 16., szombat

Csillagó Fekete ribizlis, meggyes, törökmogyorós


A Csillagó csokoládék egy újabb tagja került a kezembe. Szép, vörös és fekete csomagolása és benne a fekete ribizli (avagy inkább ribiszke), a meggy és a mogyoró azt sejteti, hogy ezúttal a csokoládé vörösborhoz készült. Így is van. A 70 %-os sao thomé-i étcsokoládéba rejtett gyümölcsök a Gutman Borpince Koppányvére fantázia névvel ellátott Kékfrankos Cabernet sauvignon házasításához kerültek összeválogatásra.

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen ízekkel bír a csokoládé, mert lassan köztudottá válik, hogy Sao Thomé az egyik kedvenc termőhelyem.

Még ki sem vettem a csokoládét a csomagolásból, csak éppen kinyitottam és máris árad ki belőle a sok-sok (szerencsére inkább csak) csokoládé aroma. A gyümölcsök még labdába sem rúgnak, a csoki úgy elnyomja őket. Egyedül talán a törökmogyoró segít rá a csokiból is érezhető magvassághoz. Egy kis füst, dohány, pirított magvak, vagyis pörkölési jegyek finom egyvelege mellett egy sejtelmes fásság és leheletnyi tejcsokoládés érzet jön belőle.

Sikerült elkalandoznom, így a megjelenésről el is feledkeztem. Fényesnek nem mondanám a felületét és tapad is, ahogy simogatom. Meglepően olvadékony. Tompán roppan, egyenes törésvonallal. 

Elég nehezen olvad viszont a szájban. dohány, kávé, egy csipetnyi só próbál érvényesülni a gyümölcsök mellett. A magam részéről nem vagyok híve a lifilizált gyümölcsöknek. Tudom, hogy gyönyörűen mutatnak a csokoládékon, de nem tudnak integrálódni a csoki ízvilágába. Eddigi tapasztalataim szerint mindig külön érzem őket. Felerősödik a savasságuk, sokszor kemények, alig bírom elrágni őket. Az aszalványok e tekintetben nekem jobbnak tűnnek. persze értem én, hogy miért praktikusabb a hűtve szárított, de engem még nem győzött meg. Mondjuk, lehet, hogy a vörösborocskával kóstolgatva tényleg jobb lenne a harmónia. 

Atomjaira szedtem a csokoládét úgy próbálgattam minden gyümölccsel külön-különérdekes, ha csak a törökmogyoróval együtt ettem a natur csokirészt, akkor teljesen édes lett az összbenyomás. Ha a meggyel, akkor totál savanyú a lecsengés. Ha a ribiszkével, az volt a legjobb. Ha nem lenne olyan kemény a ribiszke, illetve a magja azt mondanám, hogy érdemes lenne abból tenni többet a csokira, pedig én nem is szeretem a ribiszkét. A ribiszkével felerősödik a dohányos jegy a lecsengésben.

Jól kiveséztem ezt a szerencsétlen csokoládét. Még egyszer megkóstolom azért az összhatást is. Nekem a meggy tűnik a leggyengébb láncszemnek ebben a csokoládé képletben. A lecsengés túl savanyú lesz általa. Az elképzelés jó, csak még csiszolni kell rajta.

Minősége: jó (+)

Megvásárolható: Csillagó Kft.
100 g/ ???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése