2013. szeptember 20., péntek

Édes Napok, ami felpezsdít

Kis kihagyás után újra jelentkezem. Az utóbbi időben munka után már nem maradt energiám az írásra. Az Édes Napok azonban ismét „mozgásba lendített”.

Az elején kicsit nyögvenyelősen indultam el a standok között, valahogy nagy volt a kavalkád. Itt egy salátás, ott egy sajtos, újabbnál újabb csokisok, ismeretlen arcok...aztán végre megtaláltam a megfelelő ”koncepciót” az esthez.

Kezdetnek a Csokoládénetnél kóstoltam egy kis újdonságot, Menakao kakaóbabot csokiburokban. Érdekes volt így töményen a bab csokiban, még szoknom kell.

Pelle-Molnáréknál a mákos tejcsoki és a merlot-s bonbon fogott meg igazán, de sok időm nem maradt kibontakozni, mert Szántó Tibor előadására „kellett” sietnem, ami kifejezetten érdekelt. Hosszas keresgélés és kóválygás után a szokásos negyedórás késéssel beestem a tudás szigetére, ahol már javában zajlott az előadás. A téma: tea- és csokoládékóstolás, avagy hogyan s miként érdemes ezt tenni. Már kacérkodtam én is azzal, hogy összekóstoljam a két dolgot, de teakultúrám valahol ott tart, ahol a borkultúrám egyetemista koromban. Akkor ugyanis a félédes Merlot-nál nem terjedt tovább a boros látóköröm. A teákat illetően most pont ennyire vagyok jártas. (Szerencse, hogy mind a borok, mind a csokik terén sikerült továbblendülnöm és a helyes irányt megtalálnom, talán egyszer a teák világában is otthonosabban mozgok majd...). 

Háromféle teát kóstoltunk dél-amerikai csokikkal. Sencha, oolong és assam volt a sorrend. Nekem a sencha és az oolong ízlett a leginkább.  A fekete túl erős- épp ezért nem is szoktam „feketézni”.  Csokival az oolong kifejezetten jól harmonizált. Ez volt számomra a nyerő páros.

A második kurzuson raw, azaz ”nyers”, vagyis kontrolláltan alacsony hőmérsékleten fermentált kakaóbabokból készült csokikat kóstoltunk. Az egyik közülük pörköletlen kakaóbabok felhasználásával készült! Ez volt a sor legkülönlegesebb tagja. Nagyon- a legjobban- ízlett. 

Tibor megszokottan visszafogott, nem terjengős, jól felépített, informatív előadása után ismét belevetettem magam a forgatagba.

Illa bonbonokkal nyitottunk. A Bestillo Göncibarackos behízelgő karaktere (és itt most a pálinkát is kiemelném!) a Kékfrankos rosé-s málnás finomság tökéletes harmóniája meglepett minket. Jók. Ahhoz képest, hogy még útkeresésben vannak pedig nagyon jók! 

Svájc lévén a vendégország, nem hagyhattuk ki a svájci csokikat sem. Beschle matchateás zöldcsokija kifejezetten ízlett, pedig eddig nem rajongtam az ilyen csokikért. A csomagolása pedig gyönyörű! Kár, hogy arról nincs fotóm.

A Prémium Choco bonbonok szépek, tetszetősek, a feketeribizlipálinkás kellemes volt. Zangiónál karamellizált sonkahagymás és tabasco-s bonbont (illetve utóbbiból inkább csokikrémet) kóstoltam. Hm az ötlet kicsit talán merész, de a megvalósítás kiváló.

A Stelázsi szamóca lekvárja és padlizsánkrémje lenyűgözött. Oh, de régen ettem ilyen finom padlizsánkrémet! A Szilágyságban 1999-ben. Ez a hazai már-már majdnem olyan remek volt, mint az eddigi etalonom . Azt a padlizsánkrémet azonban, amit kinn ettem,  soha semelyik nem fogja überelni, mert a szilágyságihoz rengeteg érzelem és emlékem is fűződik.

Sikerült jól elbeszélgetnem és kóstolgatnom az időt. Szinte rohanva gyűjtöttem be a nap zsákmányait, hiszen üres kézzel már csak nem térhetek haza. Feltöltöttem az éléskamrámat Bobojka  (kecskesajtos, mézes-fahéjas, stb.) és Lady Lavander (fenyőmagvas, dohányos, stb.) bonbonokkal.


Feltöltődtem azonban magam is. Jókedvem a kocsiban sem hagyott alább. Még Kiss Tibor érfelvágató és Eminem kemény szavai sem tudták kiverni belőlem azt a bizsergést, amit a fesztiválon magamba szippantottam. Néhány dal a rádióban viszont kifejezetten jóleső nosztalgiával töltött el, lásd pl. a K-bulik (aki járt oda, tudja) hangulatát idéző, nagysikerű Blue-t.

Hazaértem. A padlizsánkrémes piritósok után az útravalóként kapott Harrer körtés és gesztenyés poharakat egy kellemes, birses fordítással párosítva majszolgattam el. Zizegésem kezd alábbhagyni, helyébe örömteli fáradtság érzése lép...ma végre éreztem...illatokat, ízeket újra, ahogy azt kell-kellett már nagyon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése