2013. szeptember 29., vasárnap

Fabric Lenka tejcsokoládé

Egy mesés tejcsokoládéval áldott meg ezúttal a sors, vagyis inkább maga a csokoládé készítője. A Fabric Manufaktúra egyébként is különleges díszítésű termékeinek sora most egy újabb taggal bővült. Szegedi Katalin Lenka című meséje a fő motívuma a csomagolásnak és táblának egyaránt.

Az „egyszerű” tejcsokoládéból így lett egyedi, gyermeket, felnőttet egyaránt vonzó külsővel bíró finomság. Ha ránézek erre a csomagolásra az első, ami eszembe jut róla, hogy, de szép ajándék lenne...Az is lett. Mielőtt megkóstoltam volna, már ajándékoztam is belőle, vagyis olyan ajándék ez így, amit kaptam és adtam is. Az is érdekes, hogy ezt a mesét előbb kóstoltam, mint olvastam volna. Izgi tehát kibontani. Kíváncsian vártam, hogy tényleg olyan mesés-e a csoki íze is...?

Szép, selymes tapintású, nem morzsás, nem ragadós, nem olvadós, meglepően jól roppanó táblája hozta a „kötelezőket”. Most nem is erre, hanem inkább Lenka arcára fókuszáltam. A táblán formálódó kislány orcája ugyanis olyannyira visszaadja az eredeti figurát, hogy még a piros pozsgásság is kivehető, persze nem a pirosságban, hanem a mintázatban. Ez aztán a precizitás!

Mikor végre sikerült elszakadnom a külsőtől, s eljutottam a kóstolásig, újabb másodpercek teltek el azzal, hogy csak szagolgattam a csokit. „Hu, de jó az illata!” Tejszínes-tejkaramelles, tiszta, mély, igazi! Szeretem, ha a tejcsoki tejes illatú és nem füstös, nem műanyag, nem gejl.

Elmajszolva a fájó szívvel letört falatot (vicces, mert ahogy tördeltem a csokiból, egyszer csak azt vettem észre, hogy körbetördeltem a kis Lenkát, valahogy nem akarózott széttördelni őt), az első benyomásom az volt, hogy kicsit édes. Aztán, ahogy haladt tovább a nyelvemen a csoki, és fokozatosan szétolvadt, egyre inkább megkedveltem. Ha az lenne a csomagoláson, hogy karamelles tejcsoki, simán elhinném, még, ha nincs is benne. Egyszerre zsíros-édeskés-krémes, de nem nehézkes, nem tömény. Kíváncsi lennék a kakaóvaj-tartalomra, az összkakaó 35 %. Ennek megfelelően is alakulnak az ízei. Közepes hosszúság jellemzi, de mégsem marad hiányérzet nyomában.

Az édességen próbáltam kicsit faragni. Azt gondoltam, hogy egy kis sav jól állna neki. Persze nem direkt savakra gondolok, hanem olyasmit kerestem mellé, ami édes és savanykás egyszerre. Összekóstoltam hát különféle aszalt gyümölcsökkel. Az aszalás koncentrálja a cukrokat és savakat egyaránt. Aszalt körtével tökéletes volt a harmóniája. Hm, nagyon finom lett így. Érdemes lenne kicsit megbolondítani a táblát ezzel a gyümölccsel. Vagy akár egy jó kis Vilmos pálinkával?

Na, ezt a mesét most nem írom tovább, hanem javaslom kóstoljunk és olvassunk Lenkát!

Minősége: nagyon jó

Megvásárolható: Fabric Csokoládé
80 g/ ??? Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése