2013. január 3., csütörtök

Ryelands Milk Chocolate with Nougat Flavour filling

Az utóbbi években nagyon trendi lett a szupermarketekben, hogy saját márkás csokoládékkal rukkolnak elő. A Ryelands a Tesco égisze alá tartozik.

Ez most épp egy 28 %-os (nem túl magas) kakaótartalmú tejcsokoládé nugát ízű töltelékkel. Amikor először elolvastam a nevét, még egyszer neki futottam az értelmezésnek. Tehát a nugát filling, csak legfeljebb nugátos „feeling” és nem több. A csokoládé külső borítóján látható csokoládékrém „csavart” nagyon vonzó, de már az is fura, hogy a csoki fotóján a belső töltelék rész fehéres és nem a nugát krémre jellemző barnás színű.

Kibontom. Belül még egy sztaniolréteg is van, dicséretes, hogy nemcsak egyrétegű a csomagolás, mint más olcsóbb csokoládénál.

Török belőle, nem roppan, sebaj. Törésvonala egyenletes és valóban fehér a töltelék. Kis tanácstalanság…tovább megyek. „Letapogatom”. Ragacsos kicsit, fénye már nem a régi, de még épp jó (ez persze a korábbi tárolástól is függ).

Megszagolom (nem illatolom!!!-megint hallottam használatban ezt az ékes kifejezést), uhh. Megszagolom újra…pfu…Én még ilyet nem éreztem. Konkrétan az ablakmosó folyadék jut róla eszembe. Jó, néha tényleg elrugaszkodom a valóságtól, de mit sem változtat azon a tényen, hogy a csokoládé, vagy a nugát illata még csak nyomokban sem sejlik fel benne. Ha kicsit „kiszellőzik”, akkor egyfajta éretlen mogyoró illat jön belőle, de ez is messze van a kellemestől.

Megkóstolom. Én elhiszem, hogy ez nugát ízű, valahol mélyen talán érzem is benne, de annyira nem finom az érzete, hogy bár én minden csokoládénak, akárcsak a boroknak (mert úgy gondolom, hogy nagyon sok munka van bennük), igyekszem megadni a tiszteletet, hát most ez nehezen megy. Savanykás, édes (ez a legkisebb baja). Csersavasság nem érződik, de annyira nem esik jól az íze, hogy bár ajándékba kaptam, és jó szívvel adták, komolyan nem tudom, hogy meg fogom-e enni. Nem szeretek élelmiszert kidobni, de talán ezzel tennék a legjobb szolgálatot az egészségemnek jelen esetben.

Az összetevőket eltart egy ideig, amíg végigolvasom, aromák, hidrogénezett növényi zsír, emulgeáló szerek (szójalecitin, poliricinolsav trigliceridje, szorbitán trisztearát-E 492), stb.

Fogalmam sincs mennyibe került, de az biztos, hogy most még az ár-érték arányról sem tudok jót nyilatkozni.

Minősége: átlagos (-)

Megvásárolható: Tesco
100 g/ ???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése