2012. december 10., hétfő

Askinosie Davao Philippines


Íme egy újabb bean to bar csoki az Askinosie csokoládémanufaktúra háza tájáról! (Korábban a 70% Cortés csokoládét kóstoltam). Trinitario babból készült, mely a Criollo, a legritkább és legfinomabb, illetve a Forastero, egy elterjedtebb és ellenállóbb fajta keresztezéséből született. Az alapanyag pedig Davaoból, a Fülöp-szigetek egyik kakaóbab termesztő régiójából származik, mely Mindanao szigetén található.

A csomagolás és a tábla a szokásos. A külső borítás zsírpapír-szerű, kissé kaotikus, de minden hasznos információt tartalmaz. A csokoládé díszítése is a korábban látott, ASKINOSIE betűi kockánként.

A 77 %-os tábla színe szép kávébarna, közepesen fényes és rendkívül selymes tapintású, már megfogni is egy élmény! Eltörésekor határozottan roppan, törési felszíne egyenletes. Illata kissé poros, de csak éppen hogy…egyáltalán nem zavaró, inkább úgy mondanám, hogy emlékeztet a darált kávé illatára, kissé savanykás, erősen füstös és pörkölt. Én nem kávézom rendszeresen, de mindig is imádtam a frissen darált és főtt minőségi kávé intenzív illatát. 

Az ízlelőbimbóimat ez már kellőképpen fel is csigázta, tehát gyorsan meg is kóstoltam és az illat alapján nem csalódtam, lényegében azt az íz élményt kaptam, amire számítottam. Kicsit csersavas, kesernyés, leheletnyit savanykás, pont jó ütemben és mesésen krémesen olvad a szájban. A citrusossága inkább fanyar, a grapefruit héjára hasonlít, de a vanília bársonyos aromáját is felfedezhetjük. A pörkölt illat az ízében is megjelenik, a pirított cukor vagyis karamell személyében. 

Azt mondanám, hogy ez egy férfias csoki, talán James Bond is ilyet enne, mert testes, elegáns és felettébb finom. Hölgyeknek is ajánlom, mert selymesen lágy és összetett, nekem nagyon ízlett a komplex ízvilága és illata. Ebben az esetben a rusztikus csomagolás kifinomult belsőt rejtett! 2011-ben elnyerte a London Academy of Chocolate díjat is!

Minősége: kiemelkedő

Megvásárolható: Csokoládénet
85 g/ 3080 Ft

A terméket jellemezte: Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése