2015. október 31., szombat

Fabric Mandulás étcsokoládé

A Fabric Műhelytől megszokott módon a fenti név, azért nem teljesen fedi a csokoládé valódi karakterét. A képen látható módon a „hivatalos” megnevezése ez lenne: Mexikói étcsokoládé 66 % füstölt sóval karamellizált mandulával. Én ezt a sokkal többet mondó nevet kurtítottam egyszerűen csak „mandulás étcsokira”, pedig ennél picit többről van szó...

A manufaktúra sorra nyer nemzetközi díjakat csokijaival, lásd például AOC bronz a szintén mexikói kakaóbabtuille-jel ízesített tábláért, Great Taste Award 2 csillag a citromfahéjas tábláért, stb. Így tehát magas a mérce, amit az új ízeivel most már csak überelni lehet!

Amikor először kóstoltam ezt a táblát, akkor már ismertem a teljes fabricos palettát. Gondoltam, egy mandulás csokival azért nehéz lesz igazán nagyot villantani a többi klassz csoki után. Nos, kis túlzással végülis csillogás-villogás lett abból a villanásból!

Új csomagolás, régi forma. Az egyedi csipketábla szépségét a fényes, roppanós, középmély barna színű megjelenés ezúttal is fokozza. Illatában fás, vegetális aromák keverednek a karamell és a mandula édeskés felhangjaival.

Ízében kellően élénk és vibráló. Az a fajta játékosság jellemzi, amit én általában keresek egy csokoládéban. A kakaó pörkölési jegyei mellé a karamell sorakozik fel. A mandula édes és picit vegetális ízeit a füstölt só mégjobban kiemeli. Egy nüansznyi sav és kesernye próbál néha-néha előretolakodni benne, de amint azok soknak bizonyulnának, már felül is kerekedik rajtuk a fenti édes-füstös-mélyen kakaós jelleg. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy tejcsokis verzióban is elkészült a tábla, de az labdába sem rúgott ezen kombó mellett.) Lehet, hogy nem aratok osztatlan sikert ezzel, de szerintem ez az ízvilág vetekszik a díjnyertes tuille-táblával.

A csokiban számomra az a lenyűgöző, hogy nagyon hosszan marad meg a karamellizált mandula íze. A csoki és a só pont annyira pátyolgatja a mandulát, hogy az a lehető legtovább tudjon érvényesülni a szájban. Hm, nagyon finom...

Minősége: kiemelkedő

Megvásárolható: Fabric Csokoládé
70 g/ 1380 Ft

2 megjegyzés: