2015. szeptember 30., szerda

BonBonBár Bonbonválogatás

Az Édes Napokon sétálgatva megismerkedtem egy fiatal, lelkes bonbonkészítővel. Bonbonokkal ugyan csak ritkán foglalkozom az oldalon, de ez nem jelenti azt, hogy ne szeretném őket.

Kánya Nikoletta Miskolcon tevékenykedik, saját alapítású műhelyében. Főként bonbonokat, csokoládédekorációkat készít, de cukrász végzettsége révén látványos tortákkal is boldogítja barátait, megrendelőit. Bonbonjait nagy odafigyeléssel, igényességgel készíti.

Kínálatának sok szép apró csemegéje közül én a következőkkel ismerkedtem. (Csak zárójelben jegyezném meg, hogy mindegyik hozzáadott cukor nélkül készült, ami külön öröm egy folyton csokit majszolónak...)

Kávés: a klasszikus, kocka alakú bonbon tetején egy kávészem erősíti az étcsokis töltelék kevésbé intenzív kávés aromáját. A kéreg roppanása egész jó. Egyszerű, de jó ízvilágú.

Homoktövis alma: nagy reményekkel haraptam bele ebbe az egészséges, „zöldtetős” bonbonba. A csokoládékéreg picit keménynek, de finomnak bizonyult. A töltelék kellemes, de sajnos a csoki mellett csak rövid ideig rúghatnak labdába az egyébként sem túl intenzív jellegű gyümölcsök, így egy kis hiányérzetem maradt a végén.

Citromkókusz: a kókusz a gyengém, mint azt már sokszor írtam is. Nagyon szeretem, de nehéz nem műanyagízű kókusszal készült csokit találni. Kíváncsian vártam hát ezt a bonbont. A félgömb alakú, sárgás-barnás színekben pompázó tejcsoki eléggé édes, de nem gejl, amit a citrom savanykás ízének köszönhet a falat. A végén kedvemre valóan még jó hosszan meg is marad a finom kókuszos felhangja.

Meggymarcipán: a szintén félgömb alakú, szép fényű bonbon esetében úgy éreztem, hogy inkább a töltelék dominált és kevésbé a csoki, de ezt feledtette velem az igazán zamatos, friss meggyre emlékeztető beltartalma. A marcipán pedig csak fokozta az ízélményt.

Párizsi kocka: a tradíció ezen a terméken már csak a nevében érhető tetten. Mind megjelenése, mind állaga, mind pedig ízvilága újszerű. Nagyon tetszetős külső és rendkívül finom belső jellemzi. Az édeskés-kesernyés, csokis-trüffeles, kifejezetten lágy habként megnyilvánuló töltelék levett a lábamról. Az értékelése ennyi csupán: tökéletes.

Lehet, hogy elkezdek többet foglalkozni a bonbonokkal is...?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése